Monday, March 29, 2010

KENANGAN MENGGAMIT MEMORI (PART 2)

Ok.Aku kembali semula untuk sambungan part 2..kawan aku yang seterusnya...jeng...jeng...jeng...

Bahar (Mat Kelantan)
Bahar ni berasal dari satu daerah di kelantan.Pandai dalam bab2 komputer.kadang2 format komputer tak jadi gak.Mamat ni aku rasa seorang kawan baik 'Levi Strauss',seorang pengasas seluar jeans. Apa yang aku tau bahar ni memang pemakai tegar jeans levis yang harga ratusan ringgit.Aku sangat2 yakin jeans dia mahal sebab seluar tu tak payah basuh pun tetap berbau harum.Pesanan aku kepada pembaca blog aku ni, kalau saudara/saudari yang dalam rangka 'save bajet', baik pakai jeans levis.boleh save elektrik yang digunakan untuk mesin basuh, save duit beli sabun basuh dan banyak masa untuk bersama keluarga.Aku dengar Bahar dah dapat kerja kerajaan,dh pakai henpon berjenama mahal yang pakai perisian window,pakai kereta import yang buka pintu tekan button je dan memakai seluar levis dalam frame dekat butik levis area2 KL.

Solehuddin
Mamat ni asalnya perak yop.seorang pemancing tegar yang membuatkan ikan2 di sungai area2 perak gerun tengok dia datang.Aku dengar dari seorang kaki pancing di perak,Soleh ni kenal ikan dalam air walaupun nampak sekali imbas je.Mamat ni kegemarannya adalah menyanyi.aku dengar2 dulu masa Mus may nak nyanyi solo,dia ditawarkan sebagai penyanyi.tapi dia tolak.sebabnya aku tak pasti.Aku dengan Din syak dia cuba nak jadi low profile.taknak dikenali sangat.Dulu kalau nak karaoke lagu2 nasyid yang terbaru,kat bilik soleh la yang pelanggan setia dia "paus" dan "bahar"..

Faizi
Dalam ramai2 kawan di hostel,mamat ni la yang paling muda sebab dia lahir tahun 1980.yang lain semua tahun 1982 keatas.Faizi ni adalah tukang urut buang2 angin bila tension study statistik.Sekarang ni aku sendiri pun tak tahu dimana dia lebarkan sayap peng'urut'an dia.yang aku tau dia terbang ke indonesia belajar urut batin.Korang jangan salah sangka ha.ni urut batin yang urut dari jauh tu.

Halim
Ok.Seterusnya Halim yang berasal dari Felda Panching,Kuantan.dulu dia adalah tukang spike bola tampar yang digeruni dengan kelebihan ketinggian yang luar biasa.Main bola pun, padang saiz international pun kecik je bagi dia.Bila diamanahkan menjadi striker, akan membuatkan lawan pancit dan kecundang.Halim ni makanan kegemaran dia adalah telur penyu.Aku dengar2 dia dalam rangka membeli kawasan pantai di sepanjang kemaman dan dungun bagi menghasilkan pasaran telur penyu di sebelah negara2 barat

No comments:

Post a Comment