Saturday, March 20, 2010

26/12/2009 tarikh keramat bagi aku dan keluarga.hari dimana aku ditunangkan. jadi, sebagai orang melayu yang masih mengikut adat-adat orang lama, aku dengan nada serius dan yakin cuba meyakinkan 'ustazah' yang aku akan follow keluarga aku hanya sampai Temerloh. takkan hadir dirumahnya di felda........ "bukan abg taknak hadir.lagipun tak manis dipandang orang, bakal tunang hadir pada hari majlis pertunangan".
Hari tu aku bertolak ke temerloh dengan 3 biji kereta sebagai pengiring.2 biji kereta keluarga dan kereta aku sendiri yang mana ahli kereta aku terdiri daripada din naka,rengit dan aku. sebenarnya aku dh set dengan jeme nak jumpa kat bandar temerloh..tapi masa sampai di triang bakal pak mentua telefon dan suruh aku datang jugak sebab nk kenal.alamak....sebagai pemuda melayu yang tinggi sifat kemelayuan dan bersopan santun aku terima jugak pelawaan bakal pak mentua.tak lama lepas tu jeme pulak telefon cakap tak jadi jumpa.din dah mula membebel tak tentu hala.rengit pulak walaupun dalam hati panas tapi buat muka cool.."haramjadah betoi jeme ni.dia ingat kita nak pi temerloh 2 dekat ka.aku dah 3 ari hapai lagu.ingat senang ka".din membebel.."sabar la din.elok gak kita terus gi sana.lagipun aku pun nak tengok awek2 temerloh yang diorang cakap cantik2".balas rengit.."tu la hang.tau nak tengok awek saja.aku dah 3 hari tak tidoq tau dok dengaq lagu.beratus kali aku ulang dengaq lagu sil khannaz tu tau.siap hang jeme kalau aku jumpa.memang kaki hang dok kt kepala"....
aku rasa kalau ustazah simpang pelangai baca ni tentu dia suruh aku repeat balik wat majlis pertunangan tu diiringi dengan niat yang ikhlas dan suci dan dia mesti suruh aku baca kuat-kuat niat tu.......................

No comments:

Post a Comment