Saturday, March 27, 2010

MAAF KU PINTA

Hari ni cuaca cerah dan ceria.mcm biasa aku sibuk dengan tugasan ditempat kerja.maklumlah, seorang pekerja cemerlang yang tiap2 bulan dinobatkan "pekerja paling komitmen" dan bakal memenangi hadiah percutian 3 hari 2 malam berserta duit perbelanjaan rm5000.Memang sibuk gila sampai jalan pun tak pandang depan.naik admin,turun production,siapkan checklist,buat report, buat surat dan macam2 lagi.dari minggu lepas memang sangat2 sibuk.

********************************

trut..trut...trut...(bunyi telefon).
'Assalamualaikum.woi.hang dok mana ni'tanya "botak".seorang kawan lama aku.setahu aku botak sekarang dah berjaya.dah kerja kerajaan.pakai kereta import.henpon pun dah tukar pakai yang harga atas 2 ribu.

'Aku biasa la, kat seremban.awat wei?'balas aku,dalam intonasi yang sopan yang mencerminkan budaya dan adat ketimuran.

'Aku rasa hang ni dah lupa sesuatu kot?'dengan soalan yang berintonasi tegas dan penuh dengan disiplin.maklumla, seorang anak polis

paaaaap!!!!!....aku tepuk dahi

****************************************

"Maha".aku mintak maaf ye.aku betul2 lupa hari ni kenduri kahwin hang.nak pegi jauh.makan 4 jam gak.tu tak kira berhenti sebab din muntah lagi.Dia kadang2 tengah tidur kat sebelah penumpang pun boleh muntah.memanjang mimpi ngeri dengan basah.macam umur dia tu baru akil baligh......

*************************************************

apa2 pun aku ucapkan selamat pengantin baru. Dah jadi bapak orang dah pun.Tahniah Maha..Dont drink and drive tau.....

No comments:

Post a Comment