Saturday, March 27, 2010

KENANGAN MENGGAMIT MEMORI (PART 1)

Setiap manusia mesti mempunyai memori dan kenangan yang lama.Entry kali ni aku nak cerita sikit pasal kawan2 aku yang penah aku kenal masa zaman study dulu.
Dulu masa study di........(tempat dirahsiakan kerana permintaan ramai) kami ditempatkan diasrama dimana setiap bilik hanya terdapat 4 orang. Tapi aku dok 3 orang je. Lebih selesa untuk study dan memberikan ruang yang luas kepada din untuk beribadat. Maklumla,dia tiap2 malam tahajud tak pernah tinggal....masa tu bilik aku ditingkat 3.saja je aku pilih tingkat 3 sebab boleh exercise tiap2 hari.
dibawah adalah antara jutaan kawan2 aku.

1.Din Naka
Mamat ni berasal dari Naka,Kedah.Mula2 masuk asrama dah buat huru hara.Mempunyai motorsikal yang laju yang boleh mencecah 220km/j..Seingat aku la motor tu dah banyak memenangi Jempol sprint test.sebab tu dalam bilik aku dulu banyak kalung bunga dan gambar2 din pakai baju lumba dengan helmet full face..dulu komputer din ni la yang menghiburkan kami sebilik.Dengan aksesori speaker altec lansing,subwoofer tahap pecah cermin,kelajuan "ram" yang ditambah oleh mat kelantan yang benama bahar, mampu membuatkan perjalanan sesebuah cerita menjadi lebih dahsyat.kadang2 tu diorang menonton jugak cerita yang tak memerlukan suara,kerana boleh buat kantoi.

2.Mahayudin
Mamat berambut lurus berminyak macam iklan minyak rambut 'code 10' ni berasal dari gambang kuantan.Merupakan tempat rujukan bagi subjek bahasa arab.Maha ni seorang pelajar yang mahir berbahasa arab dan mampu membuat tok arab yang dengar dia cakap arab,menangis.Aku pernah tengok tok arab menangis kat teluk chempedak, bila Maha tanya tok arab tu mana arah tandas.Pukul 3pagi adalah waktu perdana bagi Maha untuk mengigau.Dia punya ngigau lain macam sikit.bangun sambil tangan diangkat kedepan macam vampire.aku dengan din dah lama syak Maha ni ada main contacts2 dengan makhluk asing.selalunya masa untuk dia berkomunikasi dengan makhluk asing adalah dalam waktu tidur

3.Azmil Zakuan (Jeme)
Mamat ni pulak berasal dari chenor temerloh.Tak silap aku, dulu Jeme ni lepak oversea,belajar gitar dengan kirk hammet.Disebabkan terlampau rapat dengan kirk hammet,rupa diorang pun dah seiras2.Sebab tu la motor Yamaha Ego yang digunakan jeme di"air brush"kan dengan logo metallica. Dia ni kalau dapat gitar,bila korang bercakap dengan dia macam cakap dengan kayu.sebab tu din kadang2 bercakap dengan dinding.

Bersambung........

3 comments:

  1. hahaha,klako2....,nko ni mmg seorang tukang komen karekter member2 yg bagud la zul.... \m/ yeah!!!

    ReplyDelete
  2. cite pe yg x m'mrlukn suara wei n tkt kantoi kalo psg suara?xfhm aku..hehe

    ReplyDelete
  3. ha.ha.phm2 je la amin...bhaye 2 ha.ha

    ReplyDelete