Wednesday, April 14, 2010

AKAN DATANG.....

kerja..kerja..kerja...setiap manusia mesti lakukan benda ni.Termasuklah aku..kadang2 tension pasal kerja,tp layan je.dalam kerja pun macam2 prangai orang yang kita dapat kenali.de yang kaki bodek,kuat mengadu,parasit dan banyak lagi la..kerja yang diamanahkan kat aku ni memang memerlukan tanggungjawab yang tinggi.Tambah2 lak nak pastikan makanan yang dimakan oleh semua orang mesti halal..mungkin 2 3 tahun lagi aku keje lain dah kot.masa tu dah pakai kereta mewah,rumah banglo tiga tingkat yang ada 15 bilik,orang gaji semua ada 10 orang dengan gaji pokok rm1500,ada elaun makan dengan kedatangan,bonus 5 bulan tiap2 tahun.Orang gaji semua aku bagi kereta VIOS sorang sebijik untuk datang kerja dan bersosial bersama keluarga.Untuk lebih menerapkan nilai2 dan ciri2 Islamik, aku akan pastikan semua pekerja aku solat jemaah setiap waktu..masa bulan puasa lak aku akan bagi pekerja aku cuti bergaji selama sebulan sebab masa tu time buka puasa aku nak ustazah simpang pelangai yang masak sendiri kat aku.kan air tangan isteri tu boleh menambat hati suami.masa tu jugak aku akan buka satu sekolah swasta yang bercirikan islamik yang mana pengetuanya adalah ustazah simpang pelangai.Dalam masa yang sama jugak aku akan buka butik pengantin biar ustazah simpang pelangai yang hendel.
Bagi mengukuhkan kewangan aku, aku akn buka sebuah pusat sukan yang berciri islamik dan aku akan lantik 2 orang pengurus yang berwibawa dan berdedikasi iaitu 'salaq' dan 'naqi'. Tujuan aku lantik 2 orang ni supaya ramai gadis2 yang terpikat dengan diorang dan selalu datang ke pusat sukan aku nanti.ini juga adalah salah satu strategi perniagaan.Masa tu 'salaq' dan 'naqi' aku akan bagi BMW 7series bagi menaikkan saham mereka.
Bahagian akaun pulak aku akan bagi faizi dan soleh jaga.Tiap2 bulan aku akan panggil meeting di 'Golden Horses Palace' dengan pakej penginapan selama 3 hari berserta makan.Masa tu kitorang semua dah tak main facebook dan komen2 kat wall dah sebab aku dah sediakan alat perhubungan khas antara kami.
Aku akan menggilir2kan 'salaq' dan 'naqi' untuk membuat marketing di luar negara.Masa tu juga aku rasa diorang ni dah kahwin 2 dan hidup penuh rukun dan damai.

1 comment:

  1. salam..bestnya la idup cam2 kn..ustazah duduk je la jg baby.sekolah tu kalau boleh nak sebelah umah je..dapat ketenangan bila dengar ilmu2 agama. buka puasa 2 mesti la nak masak sendiri nk bagi suami terikat ati kat isteri dia je n x pndang dah orang lain..hehe

    ReplyDelete